.....KaDaNg-KaDaNg ALLAH SeMbUnYiKaN MaTaHaRi, DIA DaTaNgKaN HuJaN PeTiR.. KiTa BeRseDiH DaN TeRtanYa-TaNya keMaNa HiLaNgNya MaTaHaRi.. RuPa-RuPaNya ALLAH NaK HaDiaHkaN KiTa PeLanGi YaNg InDaH.....

Sunday, July 10, 2011

Jadual Waktu !!!

aku sukeeee sgt wt jadual waktu!!!! suke sgttttttttt.. *mata ke atas, tgn ke dada*

urghh..asal la ssh sgt wt jadual ni ek..dlu mse time blajar aku slalu komplen bile time dpt jadual kls.. x suke kls ari jumaat la, xsuke kls ptg la..mcm2 la bende nk komplen! huh! amik ko cik sue..skrg ko tau betapa SUSAH nyer org2 yg wt jadual dlu 2..aku plak yg merasanye skrg! uwaaaaaaaaaaaa...

ari ni aku nk citer psl wt jadual nih..kalo korg nk tau skrg ni - ari ahad, kul 12.15 tghri..aku still wt menda alah ni..hukhuk..xmkn lg even sarapan pon..sob3..sbb sok kls da start,tp sume org xdpt jadual lg..muahahahaha

:: 1st step, kne wt raw dlu.. wt dlm kertas.. time ni la yg mencabar sgt2 sbb unit aku kne link ngn sume unit lain (ade 5 unit teknikal)..actually x ssh pon..just letak je bile mase kls 2..ni slalu penyelaras modul yg wt..ade 5 org nk wt ni.. penyelaras BI, math, sains, agama & Pembangunan diri( ni slalu aku yg wt)..TAPI yg jd sshnye bile dah siap, ade je perubahan..unit lain nk tukar mse la, org unit aku kne ajar unit lain la, dll..mls nk citer..penat!



* ni sebahagian jer nama lecturer..bygkn nk kne wt utk 19 org lecturer..hikhik..
sng giler la beb! ;p



:: 2nd, bile da siap, kne key in dlm excel..ni pling cpt sehari suntuk leh siap, tp pastu kmfem kepala weng2 sbb pening asik ngadap excel jer..adoyai..sentap!



* key in dlm excel..kne letak kaler2 sket, kalo x lg pening..


:: Lastly, jadi la jadual..tadaaaaa


:: pastu print n bg kt ketua penyelaras & kjkk tuk sign..kalo da dpt sign dah bleh bg kt pensyarah..

ermm, tapi kalo de lg perubahan?? kne la TUKAR blik! wat semula dri 1st step td..pastu wat smpi pengsan!!!!!!!! sekian terima kasih..




No comments: