.....KaDaNg-KaDaNg ALLAH SeMbUnYiKaN MaTaHaRi, DIA DaTaNgKaN HuJaN PeTiR.. KiTa BeRseDiH DaN TeRtanYa-TaNya keMaNa HiLaNgNya MaTaHaRi.. RuPa-RuPaNya ALLAH NaK HaDiaHkaN KiTa PeLanGi YaNg InDaH.....

Wednesday, July 13, 2011

Dalam Dilema.

ermm..akhir2 ni ramai aku tgk2 senior2 aku duk sibuk2 hal nk naik pangkat..aku pon terasa gak nk naik DH 44..muahaha..;p tp 2 la, aku ni induksi pon xtau lulus ke x..ade hati kau nk naik pangkat..haha

org ckp kalo dpt naik dh 44 mybe akn kne tukar ke kolej lain..ermm..pe nk wt..pangkat tinggi sgt kn..tp ok je kalo dpt pindah..aku sebenonye dlm dilema psl nk ngajor pe nti.. fyi, kolej komuniti skrg dah bertukar nk jd cm skm..diorg ofer Sijil Modular Kebangsaan (SMK) tuk gantikan Sijil Sepenuh Masa..aku mmg menyampah! x suke!!!!! knp aku x suke??? sebab.....dlm SMK ni xde subjek Matematik! so pe keje aku nti?? pe yg aku nk ngajor?? ce citer ce citer..huhuhu

aku ade gak pkir nk mntk politeknik..sbb kt sne ade lg la subjek math ni..tp 2 la..mmg susahhhh giler kot nk dpt tukar ke poli sbb sistem kolej n poli da lain..ermmmmm...nasib la labu..tp aku xnk duk sni!! aku x suke wt kerje pengurusan! xsuke!!!!!!! aku nk mengajar ok!

huhuhu..adoyai..aku melalak kt sni pon bkn diorg dgr..tensen beb..sijil sepenuh mase pon da tggal lg 2 semester je..so dlm tempoh setahun ni jer aku de mende nk ngajar..pastu?????
aku mmg stress bile pkir psl mende ni..huhuhu..

hope nti aku dpt la tukar ke poli..aku nk mntk poli tg malim..hakhakhak..dekat ngn si dia..ngee..tp aku kne kawin dlu la beb..bru la ade alasan kukuh nk mntk tukar..alasan nk dkt ngn suami..ngeh3x...

tp skrg aku mls nk pkir berat2..hope semuanya berjalan lancar..Allah Maha Mengetahui hujung cerita aku ni..so, SABAR yg penting..=)



2 comments:

lin said...

sabar laa sue...dgr sistem sepenuh masa mgkin akan ada lg jika sambutan pelajar utk SMK ni xmenggalakkan. Jgn risau mesti ada jln penyelesaian.huhu kenapa akak tak berminat langsung buat masa ni tentang DH44. Mgkin masa blum tiba....

* NiNi SuHaiNi* said...

yeke kak lin? kalo btl alhamdulillah la kan..tp 2 la,kne pkir jgk sbb sy xmo msuk psh..hahaha..kalo sy jd kak lin pon sy xpkir lg psl naik pngkat ni..kang x psl2 kne pindah randah lg kn..hehe..tp xper, rezeki masing2..